mandag den 13. januar 2014

Adoption - Umfufu #2

Det at adoptere et barn har været i min bevidsthed i mange år. Inden jeg mødte Morten var jeg alene i nogle år, og her tænkte jeg ved mig selv, at hvis jeg ikke fik en kæreste inden jeg blev sidst i tredverne, ville jeg søge om at adoptere et barn.

Da jeg mødte Morten, gik der ikke lang tid før det blev en tanke, der kom op.  Morten er adopteret fra Korea. Da vi havde kendt hinanden under et år tog vi til Korea sammen. Min far og hans kone boede på det tidspunkt i Korea. Jeg havde været der ude flere gange før, og planlagde uafhængigt af Morten, at tage derud. Morten havde også i længere tid overvejet at tage til Korea for at se, hvor han kom fra. Vi tog derud i oktober 2008. Her havde vi 14 fantastiske dage, hvor vi blandt andet besøgte det børnehjem Morten havde boet på.


Da vi skulle flyve hjem, steg en familie på lufthavnsbussen. Det var et europæisk par med et lille koreansk barn. De havde helt tydeligt været ude og hente et adoptivbarn. Det viste sig, at vi skulle med samme fly til Europa. Da jeg så denne familie, fik jeg kuldegysninger. Det var fantastisk at se, at en familie startede et adoptionsliv i samme åndedrag, som vi havde været ude og se, hvor Mortens liv var startet 31 år før. Her tænkte jeg for første gang, at det vil jeg også gerne!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar