fredag den 14. marts 2014

Hjælp og inspiration til jumpsuit

Nu er I efterhånden ved at være en helt anseelig gruppe af dygtige piger, der læser med her - og derfor vil jeg gerne have jeres hjælp.

Jeg vil gerne sy en jumpsuit eller en buksedragt om man vil, og jeg vil gerne høre jeres erfaring med mønstre. Pasformen kan jo være lidt svær at regne ud, så det ville være rart, hvis der er nogle af jer, som har gode erfaringer med et mønster.

Jeg er ikke helt klar over, om det skal være med lange, korte eller ingen ærmer, men det skal være én, som både kan være til hverdag og fest - alt afhænig af styling. Jeg vil nok sy den op i noget lækkert sort stof af en slags.

Det her billede er fra Selected Femme og kan tjene til inspiration:


6 kommentarer:

  1. Jeg har desværre ikke prøvet at sy en jumpsuit endnu. Men hvis jeg kastede mig ud i projektet ville jeg dele den op i to, så bukser og t-shirt var hver for sig. Selv om det så ikke længere kan kaldes en jumpsuit. Men jeg synes bare de er så umådeligt upraktiske når man skal på toilettet. Men de er super flotte. Jeg er spændt på at høre hvad du finder på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi hi hi Sine - du har en pointe der! Jeg synes nu bare det er sådan et hyggeligt koncept alligevel.

      Slet
  2. Prøv at høre bywarberg/morstankeblog - jeg mener hun har syet et par stykker... Selv har jeg betalt mig fra en i stedet...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tippet! Det ser ud til at hun har brugt Stof2000 mønster. Måske skulle man prøve det, og så bare sy den op i noget billigt stof første gang.

      Slet